Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Baumgarten - WaarBenJij.nu Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Baumgarten - WaarBenJij.nu

Thailand!

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

11 November 2014 | Thailand, Bangkok

Hoi Nederlanders,

Ik heb tot nu toe 4 nieuwe plaatsen bezocht: Bangkok, Khao Yai national park, Lopburi en Sukhothai. De vlucht naar Bangkok was enigszins stressvol toen een vriendelijke Maleisische man een praatje met me maakte bij de incheckbalie van Kuala Lumpur international airport. En me vervolgens een 'present for you' gaf onder het mom van we houden contact. Het was een soort dun foto/brochure achtig boekje in plastic verpakt maar ik heb het gelukkig nog voor ik door security ging weggegooid. Hoe kan ik zo dom zijn iets aan te nemen. Bovendien was hij via z'n visitekaartjes (ook gekregen uiteraard) niet te vinden op het internet. Maargoed. Eind goed, al goed. Zoals ik bij m'n vorige post al aangaf, ik ben vanaf nu extra alert!

Het eerste wat ik dacht van Bangkok was 'wat is dit groot! Hier ga ik verdwalen'. Meteen in het ontzettend lieflijke hostel (heerlijke koffie) aangekomen begon ik meteen tegen iedereen die ik tegen kwam te praten. Met als gevolg dat ik niet ben verdwaald omdat ik alle 5 dagen daar niet in m'n eentje erop uit ben getrokken. Ik heb Wat Pho op m'n eerste dag bezocht met een groep van 8 alleen-reizende backpackers en dat was heel leuk! Verder heb ik nog meer tempels bezocht, een cocktail gedronken bij een skybar en een paar keer een tuktuk avontuur meegemaakt. Toen kwam Myrthe en zijn we samen naar Khao Yai national park vertrokken voor een trekking door de jungle. Met modder tot aan onze knieën en foto's van apen, spinnen en schorpioenen (helaas geen wilde olifanten) zijn we volledig uitgeput teruggekomen bij de Greenleaf guesthouse. Vermoeiend maar leuk! En we hadden het beste weer wat ik tot nu toe en meegemaakt - zon en geen regen! ;)

Na een korte nacht hebben we 's ochtends de bus naar monkeytown Lopburi gepakt. Een leuke tussenstop: aan een dag heb je meer dan genoeg aangezien het zo klein is! In 10 minuten ben je van de ene naar de andere kant van het oude deel met ruïnes gelopen. Er zitten honderden apen die je overal tegenkomt in de straten, maar overdag vooral op de ruïnes van tempels zitten. Wat we verder hebben gezien weten we niet precies want alle informatie bordjes waren in het Thais.. Maar we hebben wel een prima idee gekregen van dit plaatsje gelukkig. Myrthe heeft nog een apenbeet meegepakt (ja, er moest een foto komen met aapjes op je schouder ;) ), maar ook dat is goed gekomen uiteraard!

Vanaf de aapjes hebben we een lange busrit gemaakt naar Sukhothai. Een mooie stad met mooie rijstvelden eromheen. Ik zag groene kleuren die ik nog niet eerder in Thailand had gezien. Met een huurfiets van nog geen 1 euro hebben we het Historical Park van Sukhothai bezocht op het heetst van de dag, maar dat heeft mooie plaatjes opgeleverd van tempelruïnes. Zeker een aanrader! Ik ben helaas nog geen computer tegengekomen vanaf waar ik foto's kan uploaden. Dus die ga ik zsm, maar niet vandaag, op Facebook zetten! Kunnen jullie lekker jaloers zijn :)
Morgen gaan we naar Chiang Mai en ben ik *tromgeroffel* jarig! En dat gaan we zeker vieren daar!

Liefs!

  • 11 November 2014 - 19:04

    Vera:

    Lieve Anna, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat heb je al veel moois en spannends meegemaakt. Heel leuk om je zo te kunnen volgen. Deze verjaardag zal je waarschijnlijk nooit vergeten. Gezellige dag en verder nog veel plezier. Liefs Vera

  • 11 November 2014 - 19:37

    Pauline:

    Hi lief kind, wat leuk om je verhaal te lezen. Het is een andere wereld daar. Fijne verjaardag.
    Kus, mama

  • 12 November 2014 - 11:45

    Roland:

    Hiep hiep hoera in de gloria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

Thailand!

04 November 2014

Kuala Lumpur
Anna

Hoi allemaal! Ik ben twee maanden op vakantie in, je raad het al, Zuid Oost Azië. Ik ga mijn best doen hier af en toe iets leuks/spannends/normaals? over te schrijven :). Eerste stop was Kuala Lumpur, gevolgd door Bangkok. Vanuit hier ga ik eerst richting het noorden van Thailand en wat er na Thailand gaat komen weet zelfs ik nog niet! Liefs vanuit Azië en iedereen met tips is van harte welkom natuurlijk! Anna

Actief sinds 02 Nov. 2014
Verslag gelezen: 810
Totaal aantal bezoekers 1796

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: