Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anna Baumgarten - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anna Baumgarten - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

04 November 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve thuisblijvers, gegroet!

ik ben nu ongeveer een week op pad en ik heb nu al heel wat wijze lessen geleerd. De allereerste dat 'ja dat gaat mij echt niet overkomen want ik heb het al van zoveel mensen gehoord dus ik let extra op' dus wel gebeurt. Maar alles loopt altijd goed af natuurlijk ;). Zo heb ik al in een veel te dure taxi gezeten en heb ik mezelf al van een paar enge figuren moeten verlossen, heb ik teveel geld uitgegeven aan eten en dacht ik toch echt dat de trein het vast bij het verkeerde eind had in plaats van ikzelf. Maar vanaf nu ben ik extra alert!

Er zijn een aantal andere zaken die ik opvallend vind:
- Niet al het eten is lekker
- Ik ben blond en me er meer bewust van dan ooit (niet positief bedoeld)
- Chinese mensen zijn zeer vriendelijk
- Werkelijk overal is Wifi tot dusver, zelfs in de bus
- Een grote tor is absoluut niet bang voor mij
- Selfiesticks zijn hip! Maar niet overal toegestaan? Vreemd!

Maargoed. Mijn eerste stop was Kuala Lumpur en ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten. Het heeft me even tijd gekost om te wennen aan zo'n andere cultuur, en de gedachte van 'wat ben ik in godsnaam aan het doen' heeft veel door m'n hoofd gespookt natuurlijk. Maar ik heb het volledig geaccepteerd en ik vind het heel leuk wat ik aan het doen ben. Ik weet alleen niet of het de beste keuze is geweest om grotendeels alleen te reizen, want ik voel me niet overal even veilig op momenten dat ik daadwerkelijk in mijn eentje ben. Ik ben wel veel op stap geweest in m'n eentje in Kuala Lumpur, maar dat was wel goed te doen, de stad is kleiner dan ik verwacht had. Ik ben op mijn eerste echte dag na een ochtend rondlopen in de middag samen met mijn kamergenoot naar de Twin Towers geweest en we zijn naar het aqaurium gegaan toen het begon te regenen. Het regende elke dag daar, maar dat vond ik niet vervelend. Verder heb ik de gratis bus een aantal keren genomen waardoor ik veel van de stad heb gezien, maar met de hop on hop off bus heb ik toch wel het meeste gezien. Ik ben het nationale museum ingeweest, tempeltjes en de nationale moskee, de KL tower waar je het beste uitzicht krijgt over de hele stad, ik heb durian fruit geprobeerd (echt heel smerig) en ik heb een paar keer het ochtendgebed mogen meemaken toen ik de kamer deelde met een streng islamitisch gezin. Ik vond het veel indrukken in korte tijd. Veel backpackers waren op dat moment niet in het hostel toen ik er zat, maar dat vond ik niet zo erg. Ik moest toch over m'n jetlag heen komen. In Bangkok zitten er wel heel veel! Maar daar vertel ik in een ander verslag over ;). Alles gaat goed in ieder geval, dat is het belangrijkste. Foto's staan op facebook :)

Liefs!


  • 07 November 2014 - 09:22

    Aat Eijskoot:

    anna een idee: (CNN) -- The steep rock walls of Thailand's Hellfire Pass symbolize the slavery, starvation, torture and lost lives of thousands of POWs and Asian civilians during World War II, when Japan forced them to build the infamous Death Railway to boost its invasion of Burma.
    At today's Hellfire Pass Memorial Museum, visitors can share the misery and memories of those years, and learn from survivors who tell what happened and why.
    Recently named the best museum in Thailand and ranked among the top five in Asia by TripAdvisor, the haunting site and museum are called a "must" by the travel website.
    Fifty miles away, in the town of Kanchanaburi (about 75 miles west of Bangkok, near Thailand's border with Myanmar), evocative ceremonies take place annually from November 28 to December 7 during River Kwai Bridge Week, commemorating the Allied bombing of the area, which began on November 28, 1944.
    Events include cultural performances, plus a sound and light show portraying the history of the Death Railway, which crossed the so-called Bridge on the River Kwai on its route through Hellfire Pass.
    More than 16,000 enslaved British, Dutch, Australian and American POWs perished at these sites.
    More than 90,000 Asians also died from starvation and disease during their forced labor, according to the United Kingdom's Forces War Records.
    Together, the sites make this corner of jungle in Thailand one of the most sobering and evocative places on the planet for travelers with an interest in the horrifying events of World War II.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

Thailand!

04 November 2014

Kuala Lumpur
Anna

Hoi allemaal! Ik ben twee maanden op vakantie in, je raad het al, Zuid Oost Azië. Ik ga mijn best doen hier af en toe iets leuks/spannends/normaals? over te schrijven :). Eerste stop was Kuala Lumpur, gevolgd door Bangkok. Vanuit hier ga ik eerst richting het noorden van Thailand en wat er na Thailand gaat komen weet zelfs ik nog niet! Liefs vanuit Azië en iedereen met tips is van harte welkom natuurlijk! Anna

Actief sinds 02 Nov. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 1801

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: